۱۳۹۳ مهر ۱۸, جمعه

علامیه ١٩ حزب، سازمان و تشکل چپ و کمونیست در حمایت از مقاومت قهرمانانۀ کوبانی از حماسه مقاومت کوبانی علیه توحش دولت اسلامی با همه توان دفاع کنیم


از حماسه مقاومت کوبانی علیه توحش "دولت اسلامی "
با همه توان دفاع کنیم

اکنون بیش از سه هفته است که "کوبانی" میدان جدال توحش" دولت اسلامی " و مقاومت یک پارچه  مردم کوبانی است. تسخیر کوبانی برای "دولت اسلامی" اهمیت استراتژیک دارد. باتسخیر کوبانی آنان هم بخشی از مرز سوریه و ترکیه را در اختیار گرفته، هم با قرار گرفتن در مرکز سه منطقه خودگردان کردستان سوریه راههای ارتباطی این سه منطقه را از همدیگر قطع کرده و نقل و انتقال "یگان های دفاع از خلق" جهت یاری به کوبانی را دشوار ساخته و بالاخره تصور می کنند که اگر مقاومت کوبانی را در هم شکنند دیگر سدی در مقابلشان برای پیشروی نخواهد بود. 


چرا که کوبانی مظهر تلاش مردمی است که  در دوسال اخیر توسط نهادهای حاکمیت خویش اداره شده اند. پیغام نهفته در مقاومت کوبانی امیدهای رهایی بخش، آزادی خواهانه و حق تعیین سرنوشت را بسیار فراتر از مرزهای کوبانی دست کم در منطقه خاورمیانه  رساتر از همیشه فریاد می زند و درست جوهر همین پیغام است که دولت اسلامی و ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا و دولت ترکیه را در سرکوب این مردم همسو نموده است.
  اکنون و در شرایطی که همه ی بلندگوهای جهان سرمایه داری و رژیمهای به غایت ارتجاعی منطقه به کار افتاده اند که در یک کارزار فریب عمومی به مردم جهان بقبولانند که گویا "وجدان"   گردآمدگان در ائتلاف بین المللی ضد" دولت اسلامی" از این همه توحش آزرده گردیده است، اما در مقابل چشمان بشریت آگاه کوبانی را که سرافرازانه در برابر جانیان داعش مقاومت می کند تنها گذاشته اند.
  باید این کارزار فریب عمومی را رسوا کرد. باید گفت بدون تجاوز و لشکر کشی امپریالیسم آمریکا و متحدینش به عراق، بدون بیش از ده سال جولان جریانات ارتجاعی قومی و مذهبی در عراق، بدون پشتیبانی جمهوری اسلامی از دولت فاسد و بغایت ارتجاعی شیعی در عراق، بدون دلارهای نفتی شیخ نشینهای خلیج و بدون پشتیبانی بی دریغ دولت ترکیه از تحرکات داعش، اکنون به سختی قابل تصور بود که "دولت اسلامی" بخشهای بزرگی از عراق و سوریه را به میدان تاخت و تاز خویش تبدیل نماید.
بی تردید باید گفت که دولت اسلامی و ائتلاف ضدش از یک جوهرند و همین امر موجب استفاده همه ی دول امپریالیستی و همه ارتجاع منطقه را از این جنایت کاران جهت پیشبرد استراتژیهایشان ممکن ساخته و زمانی که" دولت اسلامی" خط قرمزهای تعبیه شده را پشت سر می گذارد، آنگاه همانهایی که توحش دولت اسلامی را سازمان داده بودند، ائتلاف ضدش را به وجود می آورند. میدان نبرد" دولت اسلامی" و" ائتلاف ضدش" میدان نمایش اوج توحش یک طرف و ریاکاری و دغلکاری طرف دیگر است. در گرماگرم این تقابل ارتجاعی اما زنان و مردان کوبانی ایستاده اند که صحنه های پرشور دفاع از آزادیخواهی، دفاع از عدالت و دفاع از آزادگی  را می آفرینند.
اگر دولت اسلامی بر پرچم سیاهش وحشیانه ترین چهره زن ستیزی را به نمایش می گذارد در مقابل زنان سلاح به دست در کوبانی پیام پرشور رهایی زنان را فریاد زده و زیباترین چهره انسانی پیکار همدوش زنان ومردان را به تصویر می کشد .
اگر همه اهرمهای تبلیغاتی ائتلاف ضد دولت اسلامی و همه بلندگوهای جریانات ناسیونالیستی به کار افتاده اند که بگویند بدون کمک و یاری آمریکا و متحدین منطقه ایش نمی توان به جنگ دولت اسلامی رفت، در مقابل زنان و مردان قهرمان کوبانی با حماسه ای که آفریدند راه  مقاومت توده ای را نشان دادند.
در این میدان که یک طرف آن اوج آزادیخواهی و مقاومت عادلانه و طرف دیگر اوج وحشیگری و ریاکاری است بشریت مترقی بی وظیفه نیست. دفاع از مقاومت عادلانه مردم کوبانی دفاع از سرنوشت مبارزه همه آنهایی است که برای آفرینش یک جهان نوین نبرد می کنند . نباید گذاشت که سر نوشت مقاومت مردم کوبانی در جدال میان آن نیروهایی تعیین شود که در غیاب یک بدیل انقلابی و سوسیالیستی جهان را به صحنه تبهکارترین وحشیگریهای خویش تبدیل کرده اند. حتی اگر کوبانی سقوط کند مقاومت کوبانی سرفراز باقی خواهد ماند. بدون تردید قلب تپنده کوبانی ضرب آهنگ پیشروی همه آنانی خواهد بود که آمال وآرزوهایشان در هم شکستن نظم وارونه کنونی است.
ما خود را بخشی از جبهه مقاومت  زنان ومردان کوبانی دانسته ودفاع از پیکار شجاعانه آنان را درلحظه خطیر کنونی ضروری ترین وظیفه انترناسیونالیستی خویش می دانیم.
افتخار بر زنان ومردان شجاع مدافع کوبانی
زنده باد انترناسیونالیسم پرولتری
زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ برابر با ۰۹ اکتبر ۲۰۱۴
امضاء کنندگان به ترتیب حروف الفبا:
١-اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور
٢-اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان
٣-اتحاد فدائیان کمونیست
٤-پیوند در خدمت کمونیست های ایران
٥ - حزب کمونیست ایران
٦-   سازمان راه کارگر
٧-  سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)
٨-شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم
٩-  کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ
١٠-کمیته بین المللی برای حمایت زندانیان سیاسی ایران- ناظر
١١ -  کمیته جوانان بلژیک
١٢-  کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران-فنلاند
١٣-  کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)
١٤-  کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه٦٠در ایران - مونترال ،کانادا
١٥- نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران-غرب آلمان
١٦-هسته اقلیت
١٧-کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران-دانمارک
١٨-میزکتاب دانمارک
١٩ـ نشست زنان چپ و کمونیست