۱۳۹۳ مهر ۱۸, جمعه

پیامی از ‫کوبانی برای مردم ایران

 


ما به عنوان مدافعان کوبانی، از حمایت های مردم کردستان ایران و سایر مردم ایران از کوبانی مطلع هستیم. اعتراضات چند روز گذشته شما علاوه بر اینکه برای مدافعان کوبانی روحیه بخش بوده، از لحاظ سیاسی هم با ارزش و معنادار است. داعش، فقط دشمن ما نیست. داعش دشمن انسانیت است. بگذارید از تمامی انسان هایی که در همه شهرهای کردستان ایران و نیز در تهران از کوبانی حمایت کرده اند، قدردانی کنم و بگویم: حمایت شما برای آینده صلح، آینده همزیستی عادلانه انسان ها در خاورمیانه، آینده برابری طلبی و استقرار یک دموکراسی واقعی در خاورمیانه مهم، ارزشمند و تاثیر گذار است 
.
کوبانی، بیش از ۲۳ روز است که یک مقاومت تاریخی را انجام میدهد. ما مصمم هستیم که تا آخرین قطره خون از کوبانی دفاع کنیم. درگیریهای امروز و امشب فوق العاده سنگین بود. در حال حاضر و امشب درگیریها در بخشی از کوبانی و نیز در اطراف کوبانی با شدت هر چه تمام تر در جریان است. ما عملا در محاصره هستیم. داعش از همه نقاط دیگری که تحت کنترلش است، نیروها و تجهیزات به این منطقه ارسال کرده. آنها با تکنیک و جنگ افزارهای فوق العاده پیشرفته ای علیه ما می جنگند. در حالی که ما سلاح هایمان معمولی و سبک است. خطر یک قتل عام در کوبانی جریان دارد. دست کم ۱۲ غیرنظامی براثر حملات داعش در روزهای گذشته کشته شده اند. تعدادی هم در مرزها و به دلیل نبودن امکانات پزشکی جانشان را از دست داده اند. با همه اینها، ما تا اخر ایستاده ایم.
کوبانی، فقط متعلق به کردها نیست. کوبانی مدلی است که همه تنوعات خاورمیانه را در آغوش میگیرد. آینده کوبانی می تواند روی اینده همه دموکراسی خواهان، همه کسانی که به یک آینده بهتر برای خاورمیانه اعتقاد دارند، تاثیرگذار باشد. از همین رو، حمایت از کوبانی، حمایت از یک آینده بهتر و دموکراتیک تر برای خاورمیانه است. دفاع از کوبانی، دفاع از برابری طلبی است. هم اینک زنان ما در این نبرد سخت عملیات فدایی انجام می دهند. این، نهایت فداکاری انسان هایی است که هدفشان ساختن یک آینده بهتر برای کردستان و همه خاورمیانه است. هدف ما دفاع از ارزش های انسانی است.
حملات کشورهای ائتلاف تا این لحظه جدی و تاثیرگذار نبوده. همه در ظاهر و در کلام اطلاعیه و بیانیه صادر میکنند. ما می گوییم، زمان حرف تمام شده. اکنون وقت عمل است. دنیا در عمل ما را در نبرد با داعش تنها گذاشته است. داعشی که دشمن همه انسان ها است. با این وجود ما به مقاومت خودمان ادامه خواهیم داد. ما به عنوان کردهای کوبانی و کردهای سوریه، برای هر نوع گفتگو همیشه آماده بوده ایم و هستیم.
درخواست ما از همه حامیان کوبانی این است که به حمایت ها و اعتراضات خودشان جدی تر از پیش ادامه بدهند. کوبانی با خطر قتل عام مواجه است. این اعتراضات در ترکیه، در اروپا، کردستان و ایران جریان دارد. ما بار دیگر از همه آنانی که در این نبرد سخت، خود را در کنار ما می بینند، تشکر میکنیم و از همه درخواست میکنیم که حمایتهایشان را جدی تر و دامنه دارتر بکنند.
«آسیه عبدالله» رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه از کوبانی
در گفتگو تلفنی با سامان رسول پور