۱۳۹۳ اردیبهشت ۲, سه‌شنبه

اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) در محكوميت يورش وحشيانه به زندانيان سياسي بند۳۵۰ زندان اوين


اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)
در محكوميت
يورش وحشيانه به زندانيان سياسي بند۳۵۰ زندان اوين
                         
در يورش سازمان يافتۀ سوي نيروهاي امنيتي رژيم  به زندانيان سياسي بند۳۵۰ زندان اوين به بهانه بازرسي در روز روز پنجشنبه۲۸ فروردین ۱۳۹۳ ، ده ها تن از زندانيان سياسي مضروب و مصدوم شدند و متعاقب آن تعدادي از آنها را با همان وضعیت  جسمي وخیم به سلول هاي انفرادي منتقل كردند. درهمين روز زنداني سياسي ديگري بنام سمكو خورشيدي را هم در زندان ديزل آباد كرمانشاه اعدام كردند. اين روز
'' پنجشنبه خونين زندان'' نام گرفت.


 در اين حمله به گفته يكي از زندانيان سياسي كه صداي او در ( بي بي سي) پخش شد:
'' چهار نفر از واحد عملیاتی ۱۳۰ سپاه بودند که به گارد عمار معروفند و یک تعداد دیگری که با این ها آمده بودند لباس شخصی پوشیده بودند ولی از پاسیارهای خود زندان بودند. کسانی که اطلاعاتی بودند ماسک و عینک آفتابی داشتند که اصلا قابل شناسایی نبودند ولی بقیه که از زندان بودند بدون ماسک و عینک بودند. در حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر با ماسک و عینک بودند بقیه بدون ماسک، و آن موقع که ضدشورش ریخت دیگر همه باتوم به دست می زدند.''  بنا به اظهارات اين زنداني سياسي ماموران رژيم، زندانيان سياسي اتاق یک و اتاق سه كه محل نگهداری زندانیان سازمان مجاهدین و زندانیان چپ است را به قصد كشت مي زدند.

در اعتراض به اين يورش وحشيانه كه از سوي غلامحسين اسماعيلي رئيس '' سازمان زندان ها و اقدامات تاميني'' تكذيب شده ، زندانيان سياسي دست به اعتصاب غذا زده اند و شماري از خانواده ها نيزدر جلوي دادسرا تجمع كرده اند. همچنين در خارج از كشور نيز آكسيون هاي حمايتي از زندانيان دربند در كشورهاي مختلف سازمان داده شده است.

تعرض وحشيانه به زندانيان بي دفاع امري رايج درجمهوری اسلامی است و حكايت ازهراس و وحشت رژيم از مقاومت ستودني زندانيان سياسي دارد. مقاومتي كه در اشكال گوناگون نمود يافته است. در آخرين نمونه آن، اعتصاب غذای طولانی شاهرخ زمانی است که  حمايت گسترده صدها تن از فعالان سياسي و ده ها اتحاديه كارگري با ده ها ميليون عضو در سراسر جهان را به دنبال داشت كه رژيم را به عقب نشيني موقت واداشت .

رژيم جمهوري اسلامي در هراس از اوج گرفتن مقاومت  زندانیان سیاسی، و حمابت دانشجویان  و فعالان سیاسی از آنها،  چنگ و دندان نشان ميدهد. حكومت اسلامي با تعرض به بي دفاع ترين و در عين حال مقاوم ترين حلقه مقاومت يعني به اسيران دربند، می خواهد جامعه را مرعوب سازد. اما غافل از آن است كه اين صداها را خاموشي نيست و بانگ آن به يمن شهروند خبرنگاران و رسانه هاي مردمي از پس ِ حصار بلند زندان ها و سانسور،  در جهان طنين اندازمي شود و بازتاب مي يابد.

سازمان ما ضمن محكوم كردن اين يورش ددمنشانه به زندانيان سياسي، نه تنها قوه قضائيه بعنوان مسئول مستقيم سازمان زندان ها، بلكه کلیت حکومت اسلامی را  مسئول جنایتی می داند که در زندان اوین صورت گرفته است. ما خواهان آزادي فوري و بي قيد و شرط كليه زندانيان سياسي و عقيدتي هستیم.

 سازمان ما ضمن دفاع از حقوق همۀ  زندانيان سياسي  و عقيدتي از نیروهای سیاسی و فعالان حقوق مدنی و فرهنگی می خواهد از هر طریق ممکن به این اقدام ددمنشانه اعتراض کنند تا مانع تداوم چنین تعرضات ضدانسانی در زندان ها گردند.


سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم
هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)
يكشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ برابر با ۲۰ آوريل ۲۰۱۴